Google Search Console dla SEO czym jest i jak z niego korzystać

Jeśli zastanawiasz się, jak korzystać z Google Search Console dla SEO, nie jesteś sam. Wielu marketerów wciąż nie może się pogodzić ze zmianami, jakie przyniesie nowa wyszukiwarka. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, ważne jest, aby Twoja witryna była poprawnie skonfigurowana z perspektywy Search Console. Ponadto, jeśli jeszcze nie zacząłeś używać Search Console do SEO, ale planujesz to zrobić w najbliższej przyszłości, ten przewodnik przygotuje Cię na to, co Cię czeka. Google jasno daje do zrozumienia, że ceni witryny, które szybko się ładują i są przyjazne dla użytkownika. Wyjaśniło również, że te czynniki będą ważne przy ustalaniu algorytmu rankingu wyszukiwania. Innymi słowy: Jeśli Twoja witryna nie jest zoptymalizowana z punktu widzenia doświadczeń użytkownika, może to negatywnie wpłynąć na Twoje pozycjonowanie w Google po wprowadzeniu nowej aktualizacji. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak korzystać z Google Search Console dla SEO!

Co to jest Google Search Console?

Google Search Console, czyli GSC, to centralna platforma, której Google używa do dostarczania informacji o SEO, szybkości witryny i innych ważnych metrykach. Jest to świetne narzędzie dla marketerów i specjalistów SEO, którzy chcą śledzić wydajność swojej witryny i w razie potrzeby wprowadzać ulepszenia. Korzystając z Google Search Console, możesz zobaczyć dane związane z wydajnością SEO swojej witryny, w tym: - Liczbę razy, kiedy witryna została przeszukana przez Googleboty. - Liczbę backlinków w witrynie i ich pochodzenie. - Liczbę stron, które zostały usunięte z indeksu Google. - Liczba stron, które zostały dodane do indeksu Google. - Kiedy twoja witryna była ostatnio indeksowana przez Googleboty.

Dlaczego korzystanie z Google Search Console jeśli chcesz osiągnąć skuteczne pozycjonowanie

Google Search Console pozwala Ci śledzić wydajność Twojej witryny w wielu kluczowych obszarach. Jeśli jeszcze tego nie robisz, ważne jest, aby śledzić te metryki, aby móc zoptymalizować witrynę pod kątem wydajności. Po wprowadzeniu nowej wyszukiwarki witryny słabo zoptymalizowane pod kątem doświadczeń użytkowników prawdopodobnie odnotują spadek w rankingu wyszukiwania. Ważne jest również, aby korzystać z Google Search Console dla SEO, ponieważ pozwala ona sprawdzić, czy istnieją problemy wymagające naprawy. Można je wtedy rozwiązać, zanim pojawi się nowa aktualizacja wyszukiwarki. Ogólnie rzecz biorąc, korzystanie z Google Search Console jest istotną częścią strategii SEO. Jeśli jeszcze tego nie robisz, ważne jest, aby śledzić te metryki, aby móc zoptymalizować swoją witrynę pod kątem wydajności.

Jak używać Google Search Console ?

Zanim przejdziemy do konkretów, ważne jest, aby pamiętać, że możesz używać Google Search Console tylko do optymalizacji witryn, które używają Google jako wyszukiwarki. Jeśli zarządzasz witryną, która korzysta z innej wyszukiwarki, nie będziesz mógł korzystać z Google Search Console. Mając to już za sobą, zacznijmy od badania słów kluczowych.